Yhteistyötahot ja linkit

Harmaasudet ry tekee yhteistyötä monien tahojen kanssa. Tälle sivulle on kerätty linkkejä yhteistyökumppaneiden ja muiden historianelävöitysharrastuksen kannalta mielenkiintoisten tahojen sivuille. Etsimme jatkuvasti uusia kansainvälisiä ja kotimaisia yhteistyökumppaneita. Ota yhteyttä, jos haluaisit tehdä kanssamme yhteistyötä!

Yhteistyötahoja

Helsingin kaupungin nuorisoasiainkeskus
Harmaasudet ry on nuorisojärjestö ja monet yhdistyksen käyttämistä tiloista ovat nuorisoasiainkeskuksen tarjoamia. Esimerkiksi taistelu- ja tanssiharjoitukset sekä V&E-vuorot järjestetään Helsingin nuorisotaloilla.

Ropecon ry
Ropecon ry järjestää Ropeconia, Suomen suurinta roolipelialan tapahtumaa. Harmaasudet ry on Ropecon ry:n yhdistysjäsen ja useat yhdistyksen jäsenet ovat vuosittain mukana Ropecon-tapahtuman järjestelyissä.

GARS
GARS on 1600-luvun alkupuolen ruotsalaista jalkaväkeä ja sotaleiriyhteisöä 30-vuotisessa sodassa elävöittävä ryhmä. GARSilla on Harmaasudet ry:n myöntämä susilippu, eli projekti on osa yhdistyksen toimintaa, samaan tapaan kuin susilipun saanut liveroolipeli.

Sommelo ry
Helsingin Läntisessä Pukkisaaressa sijaitsevaa rautakautista kauppakylää rakentanut ja ylläpitävä yhdistys, jonka kanssa Harmaasusilla on erityisesti saaren käyttöön liittyvää yhteistyötä. Harmaasudet osallistuu perinteisesti Sommelon suuriin vuosittaisiin tapahtumiin Hiiden Hirven Hiihtoon ja Pukkisaaren muinaismarkkinolle.

Viikinkiajan laiva ry
Muinaissuomalaista uiskoa, Sotkaa, rakentanut ja ylläpitävä yhdistys, jonka toiminta keskittyy pääasiassa laivan ympärille. Sotka on susille tuttu ja yhteispurjehduksiakin on järjestetty.

Hollolan Keskiaikaseura Medium Aevum Hollolense ry
Hollolan keskiaikatapahtumaa järjestävä yhdistys keskittyy 1300- ja 1400 -lukujen vaihtee elävöittämiseen.

Vapaakomppania
Suomen keskiajan historian elävöitysyhdistys.

Paksun Katariinan tykkisisarkunta ry
Tykkisisarkunta elävöittää 1400-luvun tykkiryhmää tekoviiksekkäinä naisina. Yhdistyksellä on kaksi myöhäiskeskiaikaistyyppistä mustaruutitykkiä, Paksu Katariina ja Pitkä Barbara.

Grieswartt
Historiallisia eurooppalaisia taistelutaitoja harjoitteleva ja tulkitseva harrasteyhdistys.

Fornförening Fibula
Ahvenanmaalla vaikuttava yhdistys, joka järjestää Suomen suurimpia viikinkimarkkinoita Saltvikissa heinäkuun lopulla. Harmaasudet ovat ottaneet osaa Saltvikin viikinkimarkkinoille menneinä vuosina suurempinakin retkueina.

Landsknecht/Tura ja kumppanit
Bofferointia historiaa elävöittävällä ja historialliseen ulkoasuun panostavalla otteella harrastava bofferointiporukoiden yhteenliittymä pääkaupunkiseudulta ja muualta Suomesta.

Valkoinen komppania
Historiallista ulkoasua tavoitteleva bofferointiryhmä.

Sotahuuto ry
Sotahuuto on vuosittain järjestettävä Suomen suurin bofferointi- eli pehmomiekkailutapahtuma, johon Harmaasudet ovat jo useana vuonna osallistuneet, vuonna 2010 pääjärjestäjän ominaisuudessa.

Chivalric Order of Paladins
Ukrainan Lvivissä toimiva keskiaikaseura, johon kuuluu myös panssari- ja keskiaikatavarakauppiaita. Seura on tavttu Grunwaldissa ja se järjestää mm. histelvaelluksia.

Odin’s Guard
Tämä vaasalainen viikinkiajan elävöittämisyhdistys harrastaa mm. taistelua ja käsitöitä.

Tapahtumia, joihin yhdistys on osallistunut

Hollolan keskiaikatapahtuma
Hollolassa kahden vuoden välein järjestettävä keskiaikatapahtuma.

Battle of Wisby
Ruotsissa Gotlannissa noin kolmen vuoden välein järjestettävä, Visbyn ja Mästerbyn taisteluihin kesällä 1361 sijoittuva keskiaikatapahtuma.

Pirkkalan muinaismarkkinat
Pirkkalassa vuosittain järjestettävä rautakausitapahtuma.

Bitwa pod Grunwaldem
Puolassa vuosittain järjestettävä 15.7.1410 käydyn taistelun elävöitys sekä suuret myöhäiskeskiaikaiset markkinat. Taistelunäytös on keskiajan elävöitysharrastuksen mittakaavassa yksi Euroopan suurimmista.

Apuole festival
Liettuassa järjestettävä viikinki- ja kuurilaistapahtuma. V. 2013 visiitillä todettiin tapahtuma hyvin järjestetyksi ja mukavaksi. Tapahtumassa oli pienet markkinat, joilla myytiin myös erittäin korkeatasoisia elävöitystavaroita, mm. hyvin tehtyjä, tarkkoihin hautalöytöihin perustuvia koruja.

Kesä-Heikin keskiaikamarkkinat
Harmaasudet ry esiintyi vuonna 2013 ensimmäistä kertaa järjestetyillä keskiaikaisilla markkinoilla Pyhtään Kirkonkylässä.

Sotahuuto -tapahtuma
Suomen suurin pehmomiekkailu- eli bofferointitapahtuma. Harmaasudet järjesti tapahtuman v. 2010. Tapahtuman tiedotus tapahtuu foorumin kautta, mutta sillä on myös kotisivut.

Materiaaleja

Kemin Nahkatarvike oy
Puoliteollisesti kasviparkittua nahkaa.

Laederiet
Tanskalainen nahkakäsityöliike, jolla on runsas valikoima mm. kasviparkittua nahkaa ja nahanompelutarvikkeita

Medeltidsmode
Ruotsalainen elävöitystavatakauppa, jonka painopiste on teollisesti valmistetuissa, mutta elävöityskäyttöön sopivissa villakankaissa.

Elävöitystavarakauppiaita

Viktor Berbekucz
Unkarilainen miekkojen hovihankkija.

Tentorium
Elävöityskäyttöön tehtyjä telttoja Puolasta.

SPES – Medieval Market
Puolalainen elävöitystavarakauppa, jonka antia ovat mm. elävöityskäyttöön sopivat teltat.

Kiinnostuitko susien toiminnasta? Tulevat talkoot ja esiintymiset löydät Harmaasusien tapahtumakalenterista. -- Tapahtumakalenteri